Druge teme povezane s kralježnicom > Vjezbanje i odrzavanje dobre kondicije

Nacin plivanja

<< < (2/11) > >>

herni:


herni, mislim da je poanta u tome da plivači s ispravnom tehnikom kad rade rotaciju bilo u leđnom ili kraul stilu, onda tu rotaciju oko uzdužne osi rade cijelim tijelom, istovremeno se događa mala rotacija i trupom i kukovima. Plivači koji nemaju izgrađenu ispravnu tehniku plivanja uglavnom rade rotaciju samo trupom.
Ja sam u kraulu loš, pa ga i ne plivam sada, al sam zato leđni stil prilično savladao. Moglo bi se reći onako po knjizi. I mogu ga plivati bez rotacija. A i skupilo se tu kolimetara u zadnjih 11 mjeseci / 2-3 puta tjedno.
Savjet, kad plivaš leđno nastoj da su ti noge što bliže površini vode, gotovo da stopala izbacuješ na površinu.
[/quote]

hvala joško, ima smisla.
kod mene je obrnuto. kraul ide odlično, potvrdili su mi i bivši plivači, a leđno mi izgleda više kao utapanje....

uriel:
Meni je doktor rekao da kod leđnog plivanja je najbitnije ispružiti glavu tada da možeš staviti čašu na čelo.
A to je zapravo gledanje u nebo.
Samo to je moguće samo u jutro kad je bonaca,u protivnom se dobro nagucam mora.
Tako ja ujutro napravim dva puta po tisuću zamaha i poslje kući.

NISAM Pegula:
Moj savjet kako naucit plivat leđno...
Jako je važno da se kod leđnog plivanja doslovno leži na površni vodi, dakle da je tijelo skroz ispruženo i da nije savijeno u ni jednom smijeru.
Preporuka je da se uči u slanoj vodi jer je tamo puno lakše (poslije se naravno može i u slatkoj)

Za početak je dobro samo naučit potpuno ispružen i opušten ležati na površni mora (mogućnost opuštenog ležanja na površini vode je užasno važna za ispravno plivanje leđnog).

Kad se to savlada može se polagano ubaciti pokretanje nogu.
Iako je u sportskom plivanju različito po meni je kod nas križoboljaca poželjno lagano (ali lagano, a ne kao većina ljudi pod pravim kutem) savijanja noge u koljenu, a svi pokreti trebaju počinjati iz kuka. Dakle nogu pokretati iz kuka sa lagano savijenim koljenom.

U to vrijeme ruke se mogu držati uz tijelo opuštene ili ispružene iznad glave i lagano ih istezat.

Kad dobro savladate mirno ležanje na površini sa laganim pokretanjem nogu i rukama u spomenutim položajima, tek onda uključiti paralelno pokretanje ruku i nogu.

Ruke se pokreću jedna po jedna paralelno uz tijelo (dakle ne ih zabacivat pola metra dalje od tijela nego uz tijelo) do površine mora i što dalje kao da pokušavate dohvatiti nesto rukom iza leđa tako da osjetite istezanje u struku. Kad zahvatite more rukom vratite je ispod površine mora do butine. Nakon toga slijedi druga ruka.
Pokrete ruku je u pocetku poželjno vjezbat bez pokreta nogu, ali tijelo MORA biti polegnuto na površini mora (dakle bez slamanja u struku-UŽASNO VAŽNO).
Nadam se da ste nešto od ovoga razumijeli, dosta sam dobar plivač, šta talent šta nešto malo trenirala u djetinjstvu i neko vrijeme sam učila terapeutsko plivanje tako da mogu reci da prilično znam o tome samo ne znam bas objašnjavat ovako preko neta, da smo u moru ili bazenu bez frke.
A ovima u Zg preporučam Pantaghanu, ona je još i bolja na tom polju.

Zaboravila napomenit i da je jako važan položaj glave.
Glavu nikada zabacivat prema nazad, vrat ravan a brada LAGANO prema prsima,al lagano!!!!

Joško:
Evo jedan koristan link kao koji će upotpuniti Pegulin post
Samo registrirani članovi mogu vidjeti linkove. Registriraj se ili Prijavi se

Mislim da je za nas križoboljce važno da se koristimo ispravnom tehnikom...  a brzina i kilometraža će doći s vremenom ;D

NISAM Pegula:
Nekako mi se cini da ovaj na ovom linku ima preveliku rotaciju cijelog tijela (ne znam mozda i ja tako radim, obratit cu pažnju na to slijedeći put kad budem plivala).
A drugi problem je šta on po meni diže glavu previše van vode.
Nekako mi cili jadan izgleda ko da se premorija od prevelike aktivnosti :) hehe
A što se tiče rada nogu, eto to je taman nekako kako i ja smatram da je ok.

E da i Joško ovo što se tiče toga da je tehnika važna, a da će kilometri doć s vremenom, u potpunosti se slažem.
Samo ima jedna stvar, smatram da tehnika onog pravog natjecateljskog plivanja nije ista kao ova križoboljska tako da se o toj tehnici ni ne može previše nać na netu.
A naravno da o plivanju kao terapiji malo tko išta zna, a kamo li da nas netko može još i educirat o tome.

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

[*] Prethodna stranica

Idi na punu verziju